Dezynfekcja biura a bezpieczeństwo pracowników

Podczas pracy w biurze ważne jest nie tylko zachowanie najwyższych standardów dotyczących czystości, ale także bezpieczeństwo pracowników. W trakcie pracy ekipy sprzątającej lepiej, aby w biurze nikogo nie było, dlatego prace najlepiej jest wykonywać przez noc albo w trakcie weekendu, kiedy nikogo nie będzie w środku. Podczas odkażania pracownicy firmy sprzątającej są wyposażeni w odpowiedni strój, który zabezpiecza ich przed działaniem aplikowanych środków czyszczących. Wiele w zakresie dezynfekcji biur zmieniło się w trakcie pandemii koronawirusa. Wówczas wszyscy łącznie z pracownikami i pracodawcami zadbali o poprawę higieny i czystości w swoich miejscach pracy, aby uniknąć zachorowania.

Zasady podczas dezynfekcji biura

Dezynfekcja biura powinna przebiegać według ściśle określonych procedur, aby nie tylko była skuteczna, ale także bezpieczna zarówno dla pracowników biura, jak i firmy sprzątającej. Aby móc zadbać o dobro pracowników konieczna jest dezynfekcja biura, a także regularne wietrzenie wszystkich pomieszczeń. Badania pokazują, że w wietrzonych i czystych pomieszczeniach biurowych wydajność pracowników znacznie wzrasta, co jest korzystne zarówno dla nich, jak i dla samych pracodawców. Warto powiadomić wcześniej swoich pracowników o planowanej dezynfekcji biura, aby mogli zabrać swoje rzeczy z szafek i pomieszczeń socjalnych np. jedzenie pozostawione na wierzchu czy pojemniki z kawą lub herbatą. Po dezynfekcji warto zadbać także, aby nikt nie pojawiał się w biurze przez określoną ilość godzin, aby nie wdychać rozpylanych substancji.

Skuteczna dezynfekcja biura

Efektywna dezynfekcja biura powinna obejmować nie tylko powierzchnie takie jak podłoga czy biurka, ale także wszystkie klamki, włączniki i przełączniki, uchwyty, klawiatury komputerowe, oparcia krzeseł, źródła światła itp. Zarazki dlatego w dużej mierze są niebezpieczne, bo nie widać ich gołym okiem, a mogą znajdować się praktycznie w każdym miejscu, dlatego tak ważna jest regularna i stała dezynfekcja pomieszczeń biurowych.